Proiect eTwinning „Acțiuni 2020-2020 pentru planetă”

 

Proiectul eTwinning “2020-20 Actions for the Planet” derulat în perioada ianuarie - iunie 2020 a reunit elevi cu vârsta cuprinse între 14-17 ani și profesori din 5 țări: Franța (Lycée Polyvalent Frédéric Kirschleger), Germania (Gymnasium Kirchseeon), Portugalia (Agrupamento de Escolas de Colmeias), Albania (Shkolla e Mesme Tregtare) și România (CN „Nichita Stănescu” Ploiești).

Tema proiectului „educația pentru mediul înconjurător” a invitat partenerii implicați la o activitate practică prin sensibilizarea cu privire la problemele ecologice: găsind a 20 de idei / acțiuni pentru protecția mediului înconjurător. În plus, proiectul a vizat formarea competențelor necesare unui cetățean activ, responsabilitate și implicat, care poate interveni direct în problemele din imediata vecinătate.

Obiectivul principal al proiectului a fost implicat activă în protecția mediului înconjurător. Acestuia i se adaugă conștientizarea importanței protejării mediului în calitate de cetățean responsabilitate, ce poate fi o rotație în motorul schimbării în comunitatea locală prin mici gesturi / acțiuni cotidiene.

În vedere atingerii obiectivelor, elevii au parcurs următorii pași: prezentarea personală / a școlii / a țării; conceperea și alegerea logo-ului proiectului; cercetarea privind problemele de mediu și conștientizarea acestora; propunerea de soluții pentru protecția mediului. Elevii au fost încurajați să ia atitudine, să protejeze și să respecte natura și mediul înconjurător, să se documenteze și să conștientizeze impactul pe care îl are asupra naturii prin activitățile lor cotidiene. După conștientizarea impactului, au luat măsuri pentru a demonstra concret, prin activități desfășurate zilnic, modul în care contribuie la salvarea naturii și a mediului înconjurător

 Ideile și acțiunile pe care elevii le-au propus s-au concretizat sub diferite forme: desene, fotografii realizate în cadrul unor acțiuni ecologice, studii comparative, prezentări Power Point. Deoarece o parte a proiectului sa desfășurat în perioada pandemiei de COVID-19, elevii au prezentat și modul în care această situație a afectat planeta.

Impactul estimat al proiectului a vizat conștientizarea și implicarea activă în protecția mediului înconjurător, creșterea motivației pentru învățarea limbilor străine în folosirea acestora în contextul real, lărgirea orizontului cultural, descoperirea proiectelor de tip eTwinning și motivarea participării la alte proiecte în viitor.